چوب یک نعمت

هر آنچه را در مورد صنایع چوب میخواهید در وبسایت ما بیابید.

چوب یک نعمت

هر آنچه را در مورد صنایع چوب میخواهید در وبسایت ما بیابید.

چوب و کاربرد آن در پل سازی( Wood bridge )


چوب و کاربرد آن در پل سازی( Wood bridge )

مقدمه :

oاستاد راهنما:
o آقای دکتر تقی یاری
o تهیه کننده:
oرضا بخشی
oچوب از اولین مصالحی بود که انسان برای ساختن پل از آن استفاده کرد. اگرچه در قرن بیستم بتن و فولاد با گرفتن سهم عمده‌ای از مصالح مورد استفاده در پل‌سازی جایگزین چوب شدند اما چوب همچنان کاربرد وسیعی در پل‌های با دهانه کوچک و متوسط دارند.

 

12o درصد پل‌های با دهانه بزرگتر از 6 متر در امریکا به عبارت دیگر 71.200 پل از چوب ساخته شده‌اند. و هر ساله پل‌های بیشتری هم ساخته می‌شوند.
 

oراه‌آهن امریکا از بیش از 2000 کیلومتر پل چوبی بهره می‌گیرد. علاوه بر اینها اخیراً پل‌های چوبی توجه سازمان‌های بین‌المللی نظیر سازمان ملل و بسیاری کشورها نظیر کانادا، ژاپن، انگلستان و اتریش را به خود جلب کرده اند.

این مقاله در مورد معیارهای عمومی طراحی پل های چوبی قابل حمل و سه مطالعه موردی درباره پل های قابل حمل ساخته شده از گلولام طولی بحث می کند.

 

در دو پل از این سه پل از تیرهای گلولام طولی برای کف پل استفاده شده بود و پل سوم از دو پانل گلولام طولی ساخته شده با مقطع T شکل می باشد.

سلام بر همه دوستان عزیز متاسفانه به دلیل حجم بالا وهمچنین وجود تصاویر متعدد برای درک بهتر شما این فایل را نمیتوانیم به صورت معمول در اختیار شما قرار دهیم لطفا جهت استفاده از این فایل روی لینک دانلود کلیک کرده و سپس فایل مورد نظر را از سایت مربوطه دانلود کنید .

با تشکر مدیریت وبسایت

 

دانلود فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد