چوب یک نعمت

هر آنچه را در مورد صنایع چوب میخواهید در وبسایت ما بیابید.

چوب یک نعمت

هر آنچه را در مورد صنایع چوب میخواهید در وبسایت ما بیابید.

استفاده از آنزیمها برای بازیافت کاغذ

استفاده از آنزیمها برای بازیافت کاغذ

محققان مالزیایی موفق به ارائه شیوه ای جدید، ارزان و حامی محیط زیست برای تسریع در بازیافت کاغذ شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، تاکنون بزرگترین مشکل در بازیافت کاغذهای باطله، ایجاد روشی پاک و کم هزینه برای تفکیک مواد شیمیایی و جوهر ناشی از عبور کاغذ از میان چاپگر ها و دستگاه های کپی از روی کاغذ بوده است. شیوه های رایج جوهر زدایی بسیار پر هزینه بوده و نیاز به مقادیر زیادی مواد شیمیایی دارد که باعث افزایش آلودگی محیط زیست خواهد شد.

محققان در دانشگاه ساراواک مالزی برای حل این مشکل موفق به ارائه شیوه ای جدید برای پاکسازی کاغذهای مورد بازیافت به کمک عوامل زیستی شدند.

این شیوه که در آن از آنزیمهای طبیعی استفاده می شود از گذشته به دلیل کارایی بالا و آلودگی کم مورد توجه محققان قرار داشته است. نتیجه استفاده از آنزیمها در جوهر زدایی برابر با استفاده از مواد شیمیایی بوده و حتی می تواند باعث بهبود روند پاکسازی بدون وارد آمدن صدمات فیزیکی به کاغذ شود.

محققان از تهیه آنزیمی که باعث تولید باکتریهایی میله ای به نام "BL-P7" در محیط آزمایشگاهی می شود، برای جدا سازی جوهر از کاغذهای باطله سود جستند. این آنزیمها در محیط های قلیایی از پایداری و ثاثیر بیشتری برخوردار خواهند بود.

بر اساس گزارش ساینس دیلی، استفاده از این آنزیم توانست به میزان زیادی در کاهش و جداسازی آثار مواد مختلف به جا مانده بر روی نسوج کاغذ تاثیر گذارد و به گفته محققان این ماده می تواند جایگزین مناسبی برای مواد شیمیایی رایج مورد استفاده در این صنعت باشد.

منبع : خبرگزارى مهر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد