چوب یک نعمت

هر آنچه را در مورد صنایع چوب میخواهید در وبسایت ما بیابید.

چوب یک نعمت

هر آنچه را در مورد صنایع چوب میخواهید در وبسایت ما بیابید.

دستیابى متخصصان ایرانى به دانش فنى تولید نیمه صنعتى گرانول چوب پلاستیک


دستیابى متخصصان ایرانى به دانش فنى تولید نیمه صنعتى گرانول چوب

پلاستیک

پژوهشگران یکى از واحدهاى مستقر در شهرک علمى تحقیقاتى اصفهان موفق به تولید نیمه صنعتى گرانول چوب -  پلاستیک با تجهیزات، مواد اولیه و دانش فنى ایرانى شدند.

مه رو جهادى، کارشناس ارشد مهندسى شیمى واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد اسلامى و مدیر عامل شرکت تولیدکننده این محصول در گفت‌وگو با خبرنگار «پژوهشى» خبرگزارى دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: چوب - پلاستیک از تلفیق ضایعات سلولزى مثل خاک اره و ضایعات کشاورزى با ترموپلاستیک‌ها تهیه مى‌شود که این ترموپلاستیک‌ها، نو یا بازیافتى هستند.

وى یادآورشد: از سال 83 شروع به تحقیق در این زمینه کردیم و در سال 85 به دانش‌ فنى آن در مقیاس آزمایشگاهى دست پیدا کردیم و این یافته را به ثبت رساندیم.

جهادى خاطر نشان کرد: در پایان سال 86 تولید نیمه صنعتى گرانول راه‌اندازى شد و در حال حاضر حدود 320 کیلوگرم در روز از آن را تولید مى‌کنیم.

این کامپوزیت‌هاى چوب - پلاستیک شبیه به کامپوزیت‌هاى چوبى معمول مثل MDF هستند، با این تفاوت که مقاومت جوى خوبى داشته و در مقابل موریانه و جوندگان و رطوبت بالا مقاوم بوده و طول عمر بیشترى دارند.

به گفته این کارشناس ارشد مهندسى شیمى، این چوب - پلاستیک‌ها از فرایند اکستروژن تهیه شده و گرانول آن در چند گرید تزریق، اکستروژن و قالب گیرى فشارى تولید و شکل دهى مى‌شود. این چوب پلاستیک در برخى موارد جایگزین چوب و کامپوزیت‌هاى چوبى بوده و گاه به عنوان جایگزین پلاستیک‌ها استفاده مى‌شود.

وى تصریح کرد: تعدادى از شرکت‌ها دانش فنى تولید این محصولات را از خارج کشور وارد مى‌کنند، اما این بار با دانش فنى ایرانى و دستگاه‌ها و مواد اولیه ایرانى موفق به تولید آن شده ایم.

منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد