چوب یک نعمت

هر آنچه را در مورد صنایع چوب میخواهید در وبسایت ما بیابید.

چوب یک نعمت

هر آنچه را در مورد صنایع چوب میخواهید در وبسایت ما بیابید.

مسن‌ترین و قدیمی‌ترین درخت دنیا + عکس

مسن‌ترین و قدیمی‌ترین درخت دنیا

درخت جنرال شرمن (General Sherman) نام یک سکویای غول‌پیکر است.این درخت بلندترین سکویای غول‌پیکر است و ارتفاع آن ۸۴٫۸ متر است.حجم تنه این درخت از در هنگام سال ۲۰۰۲ (میلادی) ۱۴۸۷ متر مکعب برآورد شده‌است و این مسئله جنرال شرمن را بزرگترین ارگانیسم زنده غیر جسنی بر حسب حجم در دنیا می‌کند.سن تقریبی این درخت [...]

 

ادامه مطلب ...

نصب لیزر بر روی ابزارآلات چوب بری

نصب لیزر بر روی ابزارآلات چوب بری

نصب یک دستگاه کوچک لیزر بر روی ابزار آلات چوب بری دقیقاً مسیر حرکت ابزارآلات چوب بری را نشان می دهد به گونه ای که نیاز به اندازه گیریهای متعدد را کاهش می دهد. استفاده از ایده فوق نیاز به فرآیند پیچیده ندارد و تنها با نصب یک دستگاه لیزر که با باتری کار می کند نیز می توان صرفه جویی مناسبی در زمان لازم برای اندازه گیری صورت داد.

گردهمایی تشکل‌های صنعت مبل: 9 مهر 1390


هوالحق

گردهمایی تشکل‌های صنعت مبل:

* ام.دی.اف در دست مافیا است*

 

کمبود مواد اولیه و تعرفه بالای واردات مواد اولیه، روسای اتحادیه‌ها و تشکلها را روز گذشته در اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران گرد هم آورد و به مسائل و مشکلات صنعت مبلمان در ایران پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسن احمدیان رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران با اشاره به تغییر نام اتحادیه از "اتحادیه صادرکنندگان مبلمان منزل و اداری" به "اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران" و با تاکید بر توجه این اتحادیه به تولید و نگاه ملی آن در این نشست اظهار کرد: کتاب‌هایی با عناوین "تحلیل روند صادرات و واردات مبلمان"، "شناسایی بازار هدف صادراتی مبلمان" و همچنین "تدوین استراتژی صنعت مبلمان با رویکرد صادراتی" توسط اتحادیه چاپ شده است .  احمدیان با تاکید به حلقه‌های زنجیره ارزش شامل تامین مواد اولیه، تولید و توزیع اشاره کرد و گفت: به موازات این دیدگاه وضعیت تولید مبلمان در کشور بررسی شد، حلقه بعدی بسترسازی برای صادرات و حلقه نهایی مدیریت و کنترل واردات است ایشان اعلام کردند که 15% نیاز MDF توسط تولیدکنندگان داخلی و 85% MDF مورد نیاز تولیدکنندگان مبلمان وارد می شود. وی با اشاره به این‌که برای مدیریت واردات باید ضعف‌های موجود را شناخت تصریح کرد در تدوین استراتژی نیاز به اهداف و برای هر هدفی نیاز به برنامه است. رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران با اشاره به لزوم آموزش نیز به بحث قیمت تمام شده محصول پرداخت و تاکید کرد: یکی از بزرگترین شاخص ها بعد از طراحی و تولید، برنامه ریزی برای صادرات و شناخت بازارهای هدف ، قیمت تمام شده است. احمدیان بیان کرد در قیمت تمام شده، شش شاخص از جمله مواد اولیه، حامل‌های انرژی، استهلاک سرمایه گذاری، استهلاک ماشین‌ آلات، منابع انسانی و نحوه و روش تولید دخیل هستند.

سپس با توجه به اینکه MDF یکی از ارکان مهم مواد اولیه می باشد و بالغ بر 85% آن به دلیل عدم توانایی تولید در داخل کشور وارداتی می باشد، وجود تعرفه گمرکی بالا و ارزش گذاری غلط باعث ایجاد رانت و بالا رفتن قیمت آن شده  و  در نهایت باعث جلوگیری از رقابت پذیری بین تولیدکننده داخلی و واردکننده نموده  و از همه مهمتر با توجه به قیمت تمام شده ، بحث صادرات مبلمان را دچار مشکل می نماید.

مظفر علیخانی – دبیر کل کنفدراسیون صادرات ایران - در ادامه نشست با بیان این‌که فضای کسب و کار کشور نامساعد است و قوانین نیز مشکلاتی دارد که عوارض کنونی را برای صنعت مبلمان ایجاد کرده است، گفت: اولین گام اثبات موجودیت اتحادیه و تشکل‌های همسو با آن است دولت هنوز هم که هنوز به معنی واقعی کلمه به بخش خصوصی اعتقاد ندارد و فقط ما را برای مشروعیت بخشیدن به کار خود می‌خواهد؛ بخش خصوصی باید این قدر قوی باشد که گریزی برای تصمیم‌گیری براساس نظرات آن نباشد. وی با تاکید بر این‌که موضوع شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران را با جدیت پیگیری می‌کنند، بر نیاز به مبانی استدلالی تاکید کرد و اظهار کرد: هیچ دستگاهی در قبال کیفیت، خدمات پس از فروش، درصد پوشش دهی، ارزبری و ... پاسخگو نیست.او ادامه داد: هر کس صدای رساتر داشته باشد به شرط حضور فعال می‌تواند حرف خود را به کرسی بنشاند؛ باید از دولت تقاضا کنیم با توجه به تثبیت نرخ ارز، تورم دو رقمی، گران شدن پول و هزینه‌های انرژی، بسته حمایتی داشته باشیم. علیخانی با بیان این‌که مسوولین گمرک و وزارت صنایع و.. نیز اهل مذاکره و نقدپذیر هستند گفت که روابط عاطفی هم به این موضوع کمک می‌کند و افزود: در شرایط فعلی نمی‌توان جلوی واردات را گرفت بلکه باید رقابت‌پذیری تولید داخلی را افزایش وصادرات را توسعه داد.

عبدالحسین عباسی – نایب رییس اول اتحادیه مبل‌سازان و درودگران تهران – نیز با اشاره به بزرگی و اشتغالزایی صنعت مبل گفت: از 15 -20 سال پیش تاکنون آمار صادرات مبل ایران روز به روز کاهش پیدا کرده و واردات بالا رفته است در گذشته وقتی نمایشگاهی در سطح جهان با حضور ترکیه، مصر، روسیه، چین، مالزی و ... برگزار می‌شد، ایران حرف اول را می‌زد اما الان صنعت مبلمان و چوب مانند قبل حرفی برای گفتن ندارد. وی افزود: یکی از مواردی که این جریان را پیش آورده است، تشکیل تشکل های مختلف و موازی کاری است. تشکل ها و NGOها ملی فکر نکردند و به فکر منابع خود بودند. او با تاکید بر لزوم تفکر ملی‌،اظهار کرد: مقصر اصلی خود ما هستیم، زیاد سراغ مسوولین نرفتیم و کارها را پیگیری نکردیم. تشکل­ها باید نماینده داشته باشند.

حسین افشار دبیر کارگروه‌های مشاوره‌ای و تخصصی مبلمان – در ادامه نشست با اشاره به از بین رفتن 30 درصد چوب برداشت شده از جنگل در هنگام طی شدن مسیر تا تهران گفت: هیچ کدام از تحصیل کرده‌های دانشگاهی واحدی با عنوان چوب‌بری نگذارنده‌اند. در صورتی که چوب خوب بریده شود 400 میلیون تومان در سال صرفه‌جویی می‌شود. وی با تاکید بر این‌که چوب توس در روسیه 50 دلار ارزان‌تر و برای مبل سازی فوق العاده خوب است، گفت: چوب‌های گرجستانی وقتی درایران بریده می‌شوند، ضایعات دارند اما می­توان سفارش داد تا چوب‌ها با اندازه مورد نظر در گرجستان بریده شوند که به این صورت میزان زیادی صرفه جویی می شود. افشار با بیان این‌که در صورتی که اتحادیه چوب را مستقیما از تولیدکننده اصلی چوب بخرد و نه از واسطه‌ها اظهار کرد: با این کار می‌توان کلی صرفه جویی کرد.

جواد رجبی‌راد – عضو کنفدراسیون صادرات ایران – با اشاره به اینکه در بحث جنگل‌ها مزیت نسبی نداریم تصریح کرد: بعد از جلسه با خانم ابتکار تعرفه چوب را صفر کرده و حالا همین کار را باید برای MDF انجام داده که جنگل ها  برای نسل آینده باقی  بماند.

علیزاده – مدیر عامل شرکت تعاونی تهیه و توزیع اعضای اتحادیه صنف درودگران و مبل‌سازان تهران – با اشاره به این که تجمیع اتحادیه­ها ، تشکل­ها و انجمن­ها قدرت بزرگی ایجاد می­­نماید که می­توان به وسیله آن ایده­ها و افکار بزرگی را پیدا نمود، تصریح کرد: ترکیه اکثر مواد اولیه ساخت MDF خود را با برنامه ریزی وارد می نماید. امروز بعد از آلمان، ترکیه دومین تولیدکننده بزرگ MDF در دنیا می باشد.

در نهایت حسن احمدیان رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران جمع بندی جلسه را به این صورت اعلام نمودند:  قرار بر این شد کمیسیونی متشکل از حسن احمدیان به نمایندگی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران ، انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون و اتحادیه درودگران و مبلسازان تهران و آقای صانعی به نمایندگی از انجمن صنفی کارفرمایی روکشهای MDF ، آقای آقاجانی به نمایندگی از انجمن کارفرمایان صنایع چوب ایران ، آقای علیزاده به نمایندگی از شرکت تعاونی تهیه و توزیع اعضای اتحادیه صنف درودگران و مبل سازان تهران ، آقای ضیایی به نمایندگی از کمیته هماهنگی صاحبان صنایع چوب ، آقای علیخانی به نمایندگی از کنفدراسیون صادرات ایران و امور گمرکی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و آقای محسن ضیایی به عنوان دبیر و سخنگو در جلسه بعدی با ارائه پیشنهادات و راهبردی جدید به حل بحران فوق بپردازند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا(

فنلاند سرزمین معماری ، چوب

فنلاند سرزمین معماری ، چوب

دو سوم اراضی فنلاند از جنگل پوشیده شده است. چوب در واقع سمبل این کشور محسوب می‌شود. برخی از معماران این کشور را سرزمین معماری چوبی لقب داده‌اند.

 

با افزایش کاربرد چوب در معماری، چوب و الوارهای چوبی عصر رنسانس خود را به عنوان مصالح معماری می‌گذرانند. امروزه معماران به کاربرد چوب در ساخت ساختمان‌های خود بسیار اهمیت می‌دهند. چراکه چوب علاوه بر برخورداری از زیبایی و اصالت و انعطاف‌پذیری در مقایسه با بسیاری از مصالح هزینه کمتری در بر دارد و مجموع این عوامل ارزش آن را بیش از پیش روشن می‌سازد.

ما از طرح‌های معماری که چوب در آنها بیشتر به کار رفته باشد، بیشتر لذت می‌بریم در واقع چوب به نوعی ارتباط ما را طبیعت برقرار می‌کند.

برخلاف سنگ، شیشه و آجر که به نظر می‌رسد شکل و قالب مشخصی دارند، چوب امکان تغییر شکل پیدا کردن و ایجاد تنوع را برای معماران فراهم می‌کند. همین امر توجه معماران را به استفاده هر چه بیشتر از چوب جلب کرده است. بسیاری از محققان معتقدند که با گذشت زمان ارزش چوب این ماده طبیعی بیشتر خواهد شد. کاربرد چوب از هر نظر مقرون به صرفه بوده و ضایعات به دنبال ندارد.

در بین کشورهای دنیا فنلاند معماری چوبی را بیش از پیش مورد استفاده قرار داده است برخی از معماران این کشور را به سرزمین معماری چوبی لقب داده‌اند.

در دپارتمان معماری TKK این کشور برنامه یکساله‌ای در مورد چوب و معماری چوبی تنظیم شده است که در آن ویژگی‌های زیست‌شناختی، فنی و معماری چوب مورد بررسی قرار می‌گیرد. چرخه کامل چوب از زمان حیاتش در قالب یک درخت در جنگل تا زمانی که به صورت الوار در ساخت خانه‌ها و یا تزیینات داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد، دنبال می‌شود.

از چوب به عنوان یکی از مصالح ساختمان‌سازی در ساخت ساختمان‌های مسکونی و اداری استفاده می‌شود. معماران چوب را در قالب سبک‌های سنتی یا به صورت ورقه‌ورقه شده یا نوع‌های متفاوت دیگر به کار می‌بندند.

 

موزه « فینیش » در فنلاند چندی پیش نمایشگاهی با عنوان از چوب تا معماری برگزار کرد که در آن ساختمان‌هایی که عمده مصالح آن از چوب تشکیل شده بودند به نمایش درآمدند.

دو سوم اراضی فنلاند از جنگل پوشیده شده است. چوب در واقع سمبل این کشور محسوب می‌شود شاید به همین دلیل است که معماران این کشور قصد دارند تا با بهره‌گیری هر چه بیشتر از این ماده طبیعی بین مصنوعات خود و محیط پیرامون ارتباط نزدیک برقرار کنند.

در کشور فنلاند استفاده از چوب به عنوان ماده اصلی در ساختمان‌سازی بیشتر از مواد دیگر نظیر سنگ مقرون به صرفه است، چرا که چوب ماده‌ای احیاپذیر است که شرایط جغرافیایی این سرزمین دسترسی مصرف‌کنندگان این ماده را تأمین می‌کند.

البته آجر و سنگ نیز در ساخت بناها در این کشور مورد استفاده قرار می‌گرفتند ولی شاید در دسترس بودن چوب و ارزان بودن و تبدیل‌پذیری آن به اشکال مختلف، کاربرد آن را بیش از پیش افزایش داده است. البته در کشور فنلاند در طول 40 سال گذشته مصرف چوب کاهش یافته است ولی معماران این کشور سعی دارند تا با به کارگیری سبک نوینی از چوب توجه همگان را به ارزش جاودانه این ماده طبیعی جلب کنند.

 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

منبع : مرکز عمران ایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرسازی و معماری

 

 

Maf Wood

عکسهایی از تختخواب‌های عجیب هتلی در آلمان

عکسهایی از تختخواب‌های عجیب هتلی در آلمان!!!

هتل منحصر به فردی در Ostbevern در کشور آلمان اجازه می دهد تا افراد یک شب را درون بشکه های آبجو متعلق به قرن نوزدهم بگذرانند. این بشکه های چوبی به یک شکل یک تخت خواب راحت درآمده اند. مهمانان و گردشگران می توانند اتاق های این هتل را با پرداخت ۱۴۰ دلار در هر شب اجاره کنند...

 

ادامه مطلب ...